سفر بخیر ...

آرامش در سفر با بیمه سفر

داشتن بیمه مسافرتی برای سفر یکی از بهترین کارهایی است که شما می توانید انجام دهید.

بیمه سفر

آرامش در سفر با بیمه سفر

تفریح و سفر معمولاً با هدف ایجاد آرامش بیشتر صورت می پذیرند. این یکی از بدیهی ترین اهداف هر سفر است. معمولاً وقتی که تصمیم می گیرید که به یک کشور خارجی مسافرت کنید، اولین کاری که به ذهن شما می رسد برآورد کردن این است که چه میزان هزینه ای باید برای این سفر بپدازید. از بلیط هواپیما و هزینه تور و هتل تا هزینه های دیگری مثل خوراک و هزینه حمل و نقل درون شهری یا هزینه های تفریحات یا بازدید از مکان های مختلف تفریحی و بلیط بازدید از اماکن تاریخی و در نهایت هزینه های مرتبط با طبیعت گردی.

مقداری هم پول نقد معمولاً برای اطمینان با خود می برید که درواقع اگر به ریال حساب کنیم کم هم نیست.

در اینجا قصد داریم به یکی از مهم ترین خدماتی که در طول سفر باید برای خود رزرو کرده باشید بپردازیم که همان بیمه مسافرتی هست. در زمانی که شما قصد دارید سفر بروید، معمولاً از زمان سفر خود فقط اتفاقات و شرایط عالی را مد نظر دارید و شاید هم کمی نگران نا آشنا بودن با فضای آن کشور، زبان رایج، آب و هوا و غذای متفاوت باشید. اما همین نا آشنا بودن شما با شرایط و همچنین تغییری که رخ می دهد گاهی باعث بروز مسائلی می شود که لازم است به صورت جدی به آن از قبل اندیشیده باشید.

این کار را معمولاً بیمه مسافرتی برای شما انجام می دهد. هر چند که بسیاری از کشورها امروزه برای صدور ویزا حتماً از شما بیمه مسافرتی برای تمام مدت اقامت در آن کشور طلب می کنند، اما این الزام برای خرید باید برای کشورهایی که سفر به آن ها برای ما ایرانی ها نیازی به ویزا ندارد یا کشورهایی که در زمان اعطای ویزا بیمه مسافرتی را الزام نمی کنند، باید به عنوان یک فرهنگ پذیرفته شده برای ما باشد.

قبل از اینکه بار چمدان خود را ببندید باید اول بیمه مسافرتی متناسب با شرایط و مدت و مقصد سفر خود را تهیه کرده باشید. این بیمه مسافرتی به شما این اطمینان را می دهد که اگر در طول سفر هر مسئله ای رخ داد، می توانید از خدمات کمک رسان امدادی بیمه مسافرتی استفاده کنید و مسئله را به راحتی پوشش دهید.

پوشش های بیمه مسافرتی چیست؟

اصلی ترین پوشش بیمه مسافرتی، پرداخت هزینه فوریت های پزشکی برای بیماری ها یا جراحت های ناشی از حوادث در طول سفر است. این هزینه ها شامل هزینه بستری در بیمارستان یا هر کلینیک یا مرکز درمانی یا هزینه های مرتبط با ویزیت پزشک و دارو های ضروری و همچنین خدمات فوریت های دندانپزشکی هستند. البته برای بیماری هایی که مزمن بوده و مربوط به قبل از مسافرت هستند، استثنا قائل شده است.

از پوشش های دیگر بیمه مسافرتی می توان به بازگرداندن جسد بیمه شده به کشور اشاره کرد که درست است اتفاق ناگواری است، اما بسیار هم هزینه بر است.

در نهایت هزینه های جانبی مسافرت که امکان دارد رخ دهند، مثل دیر رسیدن چمدان یا گم شدن چمدان، تاخیر یا لغو پروازها که باعث می شوند به هزینه های ضروری اقامت یا خرید برخی اقلام و وسایل مجبور باشید را پوشش می دهد.

در برخی از موارد هم نیاز هست که بیمه شده به کشور بازگردانده شود یا اینکه یک نفر همراه برای شخص بستری شده در بیمارستان فرستاده شود. این هم از پوشش های بیمه مسافرتی است.

نحوه خرید بهترین بیمه مسافرتی

همانطور که متوجه شدید، داشتن بیمه مسافرتی برای سفر یکی از بهترین کارهایی است که شما می توانید انجام دهید. اما اینکه چه بیمه مسافرتی برای سفر شما مناسب است، خودش داستانی دارد.

شما می توانید به یکی از نمایندگی های بیمه مسافرتی مراجعه کنید یا از طریق وب سایت خرید اینترنتی بیمه این اطلاعات را به دست آورید تا بتوانید بهترین بیمه مسافرتی متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید.

در انتخاب مدت زمان بیمه نامه خود هم دقت بسیار داشته باشید، که کل مدت سفر شما را پوشش دهد. همچنین باید بدانید که این بیمه نامه ها حداکثر مدتی که در هر سفر می توانید تحت پوشش باشید، 92 روز است و اگر سفر شما طولانی تر است می توانید از بیمه های همان کشور که در آن حضور دارید استفاده کنید.

سعی کنید از شرکت های بیمه ای بیمه سفر تهیه کنید که هزینه خسارت را در همان کشور مقصد پرداخت می کنند. در این حالت نیازی به همراه داشتن پول نقد به میزان زیاد در طول سفر برای پوشش دادن هزینه های مرتبط با حوادث غیر قابل پیش بینی هم نخواهید داشت.

بیمه مسافرتی

انتخاب بهترین طرح برای بیمه مسافرتی

یکی از دغدغه های افرادی که میخواهند بیمه مسافرتی را تهیه کنند، این است که کدام طرح مورد قبول سفارت هست و یا اینکه چه مدت بیمه نامه بگیرند؟

بهتر است طرحی را برای بیمه مسافرتی خود انتخاب کنید که اولاً به حداکثر مدت زمانی باشد که احتمال اقامت دارید یا به حداکثر مدت زمانی که ویزا دریافت کرده اید. چرا که امکان تمدید بیمه مسافرتی یا خرید بیمه جدید از ایران در زمانی که شما در کشور مقصد هستید وجود ندارد و اگر بخواهید بیمه داشته باشید لازم است که از همان کشور بیمه درمانی تهیه کنید که بسیار گران قیمت هم هست.

ضمن اینکه بهترین بیمه مسافرتی برای شما بیمه نامه ای است که پوشش های بیشتری داشته باشد. با توجه به اینکه قوانین و پروتکل های درمانی و هزینه های درمان در کشورهای مختلف متفاوت است بهتر است ریسک نکنید و با پرداخت چند هزار تومان بیشتر، طرح های بهتر و بالاتر را انتخاب کنید.

ضمن اینکه لازم است دقت کنید که شروع بیمه مسافرتی از اولین مهر خروج از ایران روی گذرنامه شما خواهد بود. این بدان معنی هست که شما حتماً باید بیمه سفر خود را قبل از خروج از ایران تهیه کرده باشید. بنابراین با توجه به اینکه ممکن است کارهای سفر به لحظات آخر موکول شده باشد و احیاناً عجله زیادی در لحظات و روزهای آخر داشته باشید، حتماً چندین روز مانده به زمان سفر اقدام به خرید بیمه سفر کنید. وقتی با حوصله تر هم خرید می کنید، این امکان را دارید که بیمه نامه خود را با بهترین طرح ممکن و در قیمتی مناسب تر با مقایسه ای که بین بیمه های مختلف انجام می دهید انتخاب کنید.

در نهایت بهتر است که از نمایندگی بیمه ای که بیمه نامه را از آنجا تهیه می کنید، نحوه دریافت خسارت و آموزش های لازم برای تماس با کمک رسان بیمه مسافرتی را هم سوال کنید تا در موقع مقتضی آگاهی نسبی قبلی نسبت به اقدامات لازم در این زمینه داشته باشید.

فرم تماس با ما